Saturday 20 December 2008

turecki styl wyjsciowy

To jest styl popularny w Turcji, styl hijabu jest bardzo charakterystyczny dla tego kraju. Generalnie moda turecka bardzo sie rozni od egipskiej - jest znacznie prostsza. Jedna z zauwazalnych roznic to inny sposob zakrywania rak - Turczynki lubia nosic na sukience tzw bolero (a czasem maly zakiet) za to Egipcjanki znacznie preferuja dopasowany podkoszulek z lykry( w Egipcie zwany 'karina') nalozony pod sukienke, taki jak na ponizszym zdjeciu





I co myslicie o stylu tureckim?

4 comments:

  1. Mi sie jakos nigdy nie podobal styl turecki a chustki to juz wogole. Zastawiam sie tylko jak one to zakladaja. Czy maja jakies usztywnienie ze te chustki nabieraja charakterystycznego ksztaltu?
    Przewaznie sa to stroje lsniace, strojne i ukazujace ksztalty a to raczej nie sa cechy prawidlowego hijabu :)

    Sana

    ReplyDelete
  2. rzeczywiscie turczynki lubia polyskliwy material a co do zakladania to pomiedzu chustke wkladaja taki plasikowy cienki pasek co powoduje ze hijab nie opada na czolo (cos w stylu daszka od sportowej czapki), na szczegolne okazje usztywniaja go krochmalem w sprayu....

    ReplyDelete
  3. Mnie podoba sie styl wiazania chusty (troche jak w filmach z lat '50 do '70) ale rzeczywiscie reszta srojow nieco za bardzo przy ciele jak na hijab...

    ReplyDelete
  4. dziewczyny,a ja juz trzy razy byłam w Turcji i ani razu nie widziałam na ulicy żadnej kobitki z zakrytymi włosami czy reszta ciała.Normalnie ubrane jak ja (nie jestem muzłmjanka ale dziś odkryłam Twój blog i bardzo mi się spodoba)czyli jeansy, top, baaa niektóre nosiły tak krótkie mini ,że ja bym jej nie włożyła w Polsce a co dopiero w takim kraju =Olala

    ReplyDelete

 
Designed by Lena