Monday 22 December 2008

co sie nosi w Emiratach
















Moda w Emiratach Arabskich to przede wszystkim czarne abaye pieknie ozdobione by nadac im indywidualny styl i dodatkowo dopasowany hijab. Bardzo lubie te abaye i z pewnoscia jesli jednego dnia zamieszkam w dubaju inshaAllah (takie moje malenkie marzenie) bede je nosic na codzien. Jedno co w tamtejszym stylu mi sie nie podoba to tzw. 'hijab z grzywka' - jesli ktos nosi abaye i hijab to dlaczego musi pokazac wlosy? nic jednak nie przyslania faktu, ze te abaye sa przepiekne..ah sie rozmarzylam...


Nosicie abaye czy raczej nie?

8 comments:

  1. Ja za to zawsze sie zastanawiam nad tym charakterystycznym bliskowschodnim stylem upinania hijabu, ktory daje efekt "duzej glowy". Najwyrazniejszy jest tutaj na zdjeciu czwartym od gory i na ostatnim. Chodzi o "niedbale" zarzucony/upiety szal. Zastanawiam sie jak to sie trzyma i jak to upiac. Widzialam wiele dziewczat z takim nakryciem na ulicach i jakos nie spada...

    ReplyDelete
  2. :D a ja wiam jak to zrobic :D
    ja zawsze upinam wlosy do gory duza plastikowa spinka. ja mam duzo wlosow wiec hijab ladnie wysoko sie uklada, corka naszych przyjaciol jakis czas temu obciela wlosy i teraz jej odrastaja, wiec na spinke oplata nieduzu chustke ala kok, i wtedy hijab zaklada :D
    a wogole zaczela ona nosic hijab ok miesac temu i alhamdulillah nosi go teraz :D

    ReplyDelete
  3. tak wlasnie jak hanan mowi, to wybrzuszenie na czubku glowy to wlosy spiete duza spinka lub cos w stylu koka zwinietego z innej chusty. mam gdzies dokladna lekcje na komputerze, poszukam i tu zamieszcze inshaAllah, do tego w tym stylu najczesciej hijab jest przyciagniety blisko brody i luzno owijany na glowie - lekcja, ktora mam dokladnie to pokazuje...

    ReplyDelete
  4. Ojej! filmik z instruktarzem bylby super, dzieki!

    ReplyDelete
  5. wystarczy na np al amire (czarna, gladka) narzucic szal, lekko owinac. w 2-3 miejscach przypiac szpileczkami i sie powinno trzymac...
    warto uzyc szala takiego jakby karbowanego (kupilam w H&M) bo on nadaje "lekkosci"...
    nienajgorzej too wyglada, ale jak patrze na inne muzulmanki to masakra, slicznie maja poupinane

    ReplyDelete
  6. Cwiczcie Siostry! jest tyle metod upinania ile nas! A te dubajskie pieknosci to czesto gesto zawijaja hijab niedbale i caly czas go poprawiaja, owijaja, naciagaja, w tym kraju (Dubaj) wszystko jest tak wyluzowane ze to takie niby opadanie-zawijanie jest swego rodzaju kokieteria, wabikiem, podrywem, przewaznie robia tak mlode niezamezne Arabki... Haram, nie lubie tego, jak i wielu innych rzeczy w Dubaju, a zarazem kocham ten kraj calym sercem!
    Pozdrawiam

    ReplyDelete
  7. Byłam w Dubaju i emiracie Fujaihra, widziałam mnostwo abayi(nie wiem jak to sie odmienia)ale 3/4 kobitek miała zakryte twarze(całe!oczy też!) i całe czarne abaye ,a np tylko doły rekawów ozdobione jakimis kamieniami czy srebrną lub złota nitką.Powiem Wam jedno, nie jestem muzułmanka,ale uważam,że kobieta w takim stroju wygląda schludnie i ładnie, pod warunkiem ,że jest w miare dopasowany, nie jakis worek :-)Pomimo tego ,że starałam sie zakrywac kolana i ramiona i tak kobiety nerwowo za mna szeptały co mnie strasznie krepowało..aha i o co chodzi ,że4 niektóre kobiety miały takie złote blaszki na twarzy?

    ReplyDelete
  8. ja mieszkam ponad rok w Abu dhabi, w Dubaju jestem przecietnie raz na tydzien. ja nie zwrocilam uwagi zeby tak duzo pan mialo zakryte cala buzie. przez niektore czarne "zaslonki" i tak widac troche twarz, zazwyczaj chowaja sie za nimi ustne pieknosci. te srebrne oslonki nosza juz tylko starsze arabki w wieku naszych babc. to mialo obrzydzic kobiete zeby jej nie porwano. wywodzi sie to z tradycji. mlode arabki tego nie nosza.

    ReplyDelete

 
Designed by Lena