Monday 22 December 2008

hiszpanski hijab



Hiszpanski hijab to obecnie bardzo popularny styl wiazania chusty. Czesto nosza go dziewczyny ktore dopiero wkraczaja w swiat hijabu ale nie tylko. Dosc prosty do zawiazania ale jest to styl w ktorym albo bardzo dobrze wygladamy albo ....niestety bardzo nieladnie.... nic pomiedzy. Niedlugo wkleje lekcje wiazania ale jak ktos ma ochote teraz wyprobowac to wedlug jednej z prostszych metod nalezy zacisnac konce chusty (jeden znacznie dluzszy od drugiego, niezbyt dluga chusta jest dla poczatkujacych latwiejsza) z tylu glowy (mozna tez spiac agrafka ale ja wole poprostu mocno zwiazac konce bo lepiej sie trzyma), trzeba to zrobic dosc nisko i zwrocic uwage aby wszystkie wlosy byly schowane i poprostu uformowac koczek z koncow chusty ( jest tu wiele stylow i metoda prob i bledow dojdziemy co nam sie podoba). Jedna rada jak wiazemy hijab to patrzmy zeby na poczatku byl dosc nisko na czole bo w trakcie i tak sie troche do gory przesunie. W sumie wiazanie jest podobne do stylu wczesniej tu przedstawionego tylko oba konce chusty uzywamy do wyczarowania koczka:
Spotkalam sie z roznymi opiniami siostr, ktore albo lubia ten styl albo uwazaja, ze nie jest to prawidlowy hijab. Allahu Alam. Ja lubie ten styl na wesela, przyjecia zareczynowe itp choc zawsze zwracam uwage, zeby szyja byla porzadnie zakryta i ubranie nie podkreslalo klatki piersiwej. Czasem tez wiaze hiszpanski hijab z dwoch chust i konce jednej uzywam by zakryc szyje.
Polka nosi hiszpanski hijab czy raczej nie???
I jeszcze na zdjeciu kobieta ma widoczne kolczyki, ja co prawda tak nie nosze ale widzialam sporo siostr z kolczykami. Co o tym myslicie???

5 comments:

  1. ja w zimie nosze taki styl,zakrywajac szyje golfem i spinajac po obu stronach uszu golf z chusta,aby nie bylo widac nawet kawalka szyi.czasem zamiast robic kok z tylu,dwa konce daje do przodu i wiaze ja jak apaszke.mnie osobiscie bardzo podoba sie ten styl,ale nie wiem jak go nosic w lecie,bo golf i lato to za goraco byloby.jesli chodzi o kolczyki,to kilka razy sprobowalam,ale nie czulam sie dobrze,wydaje mi sie to zbyt atrakcyjne i klocace sie ze skromnoscia hijabu.
    iza

    ReplyDelete
  2. w lecie ten styl jest trudniejszy, ja zazwyczaj zakladam dwie chusty na glowie (wiazac je po koleji z tylu) - tak ze z przodu wyglada jak bym miala bandane a na to chuste, z 3 koncow formuje koczek (jeden mozna schowac albo ulozyc wokol koka) a 4 koniec chusty owijam wokol szyji i przypinajam do chusty na glowie w okolicy uszow, w ten sposob zakrywam szyje i wszystko dobrze sie trzyma

    ReplyDelete
  3. ja nie lubie tego stylu raz ze ciagle mam uczucie ze widac szyje lub uszy i nie czuje sie komfortowo z ta swiadomocia
    dwa: nosze okulary wiec zeby nie uciskaly musialabym tak upiety hijab wiazac dosc luzno a wtedy przy uszach cos by moglo mi sie wymykac spod chusty
    tutaj w Paryzu widzialam wiele Zydowek w tak upietej chuscie, ale one nie zakrywaja szyi

    ReplyDelete
  4. mam 18 lat i dopiro zaczynam nosić chusty.
    dla mnie ten styl jest najfajniejszy.
    moi rodzice są przeciwko wiec odsłaniam szyje.
    w polsce nie jest to fajne bo w szkole i na ulicy ludzie ogladają sie za mną.

    ReplyDelete
  5. jeden koniec chusty zostawiam dluzszy i obwiazuje nia szyje, wazne by byla dobrze zakryta. poniewaz jestemn poczatkujaca, nie mam duzej wprawy, ten styl odpowiada mnie najbardziej. uwazam, ze przejaskrawione kolczyki to za duzo. kloci sie to z ideologia hijabu.

    ReplyDelete

 
Designed by Lena